Autismeforeningens visuelle identitet
Autismeforeningen ønskede at opdatere deres visuelle identitet men det var vigtigt stadig at bevare nogle af de gamle elementer da foreningen har en lang historie og stor genkendelighed. Målet var derfor at skabe en ny varmere identitet der var mere imødekommende overfor foreningens nogle gange sårbare målgruppe samtidig med at bevare de elementer der gjorde foreningens identitet så stærkt genkendeligt.

Process og metode
Ved undersøgelse af målgruppen blev det ret tydeligt at der eksisterede to primære grupper; foreningens fokus, autisterne, og foreningens medlemmer, primært pårørende. Det var vigtigt for foreningen af fokusere på begge grupper, selvom de reelle brugere var pårørende skulle alt hvad foreningen kommunikere ud gerne være tilpasset autisterne som de kæmper for. Jeg valgte derfor hele vejen igennem at have et fokus på varme og imødekommenhed, for de pårørende, og tilgængelighed og tydelig kommunikation for autisterne.
Rolle og ansvar
Grafisk design
Illustration
Research
Værktøjer og Teknikker
InDesign
Illustrator


